About us

Midgam is a leading market research and opinion polls company in Israel,
Founded in 1988 by Mano Geva, A sampling expert statistician, currently serves as the company's CEO.
In 2013, Dr. Mina Zemach joined Midgam.

More than
0
years of experience

Skilled & professional team

Sectorial populations

Rich and cross-fields exprience

Holistic research solution

Partners to your journey

ESOMAR member

Member of The URI



Experts for your needs

Midgam MR is providing an holistic research solution within the qualitative and quantitative methods, Using advanced research tools, innovative research modules and most up-to-date technological infrastracture.

Midgam has a vast, rich and diverse variety from multiple fields of researchers and consultants, Providing an effective solution customized to the unique needs of every client. We offer a personal and proffesional guidance along the various research steps, from research planning to translating the findings into operative conclusions and insights.

Senior staff

Mano Geva  Founder and CEO

An Israeli entrepreneur, founder and CEO of “Midgam”, owning dozen of years of exprience in the fields of market research and opinion polls in a wide variety of fields. Mano Geva is a statistician that speciales in sampling. Provides statistical consultation and writes statistical reviews for public figures and big organizations in a wide vatiery of topics. A professor in IDC Herzliya for second degree students. Serves as the charmain of the Israeli union of market research institutes from 2007.

Mina Zemah  Scientific manager

Doctor of social psychology (Yale university), Dr. Zemah had lead an highly reputed MR company for over 40 years. She is considered as the “Guru” of surveys, thanks to her vast exprience of social and polistical research, providing credible elections predictions and her frequent appearance in Israeli media. Dr. Zemah has joined “Midgam” in 2013.

מנו גבע  מנכ"ל ומייסד

יזם ישראלי, מייסד ומנכ”ל מכון המחקר “מדגם”, בעל ניסיון של עשרות שנים בתחום מחקרי שוק ודעת קהל במגוון רחב מאד של תחומים ונושאים. מנו גבע סטטיסטיקאי מומחה בדגימה, משמש כיועץ סטטיסטי לאישים ולארגונים גדולים בישראל בתחומים שונים וכותב חוות דעת סטטיסטיות. מרצה במרכז הבינתחומי בחוג לממשל ומדיניות – סטודנטים לתואר שני.משנת 2007, מכהן כיו”ר נבחר של איגוד מכוני המחקר בישראל.


מינה צמח  מנהלת מדעית

בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה חברתית מטעם אוני’ ייל, ד”ר צמח הובילה מכון מחקר בעל מוניטין גבוה במשך 40 שנה. כמו כן, נחשבת לגורו בתחום הסקרים, בזכות ניסיונה הרחב במחקר פוליטי וחברתי, תחזיות בחירות אמינות והופעות תכופות במדיה הישראליות. הצטרפה למכון “מדגם” בשנת 2013.


Adi Sidi  Research manager

Holds over 20 years of vast exprience throughout the different stages of quantitative research and working with a variety of customers in different fields, such as Banking and finance, Transportation, Media, Tourism, Hygenic, etc. Holds an MBA degree


Prof Udi Makov  Scientific advisor

Holds Ph.D in mathematical statistics from the University College London. Head of Actuary research center and head of M.A studies program in actuary (Haifa university). Developed the “Sensometrics” module, allowing multi-dimensional analysisusing structrual equations modeling, revealing connectings among visible and hidden variables. In the pat decade, served as a infratstructure advisor in the high-tech industry (Sensometrics, Risk-Analytics) in advanced processing of data.


עדי סידי  מנהל מחקר

בעל מעל 20 שנות ניסיון רב בכל שלבי המחקר הכמותי ובעבודה עם מגוון לקוחות בתחומים שונים בנקאות ופיננסים, תחבורה, תקשורת וטלוויזיה, תיירות, טואלטיקה ועוד. בעל תואר MBA


פרופ' אודי מקוב  יועץ מדעי

Ph.D בסטטיסטיקה מתמטית, יוניברסיטי קולג’ לונדון, אוניברסיטת לונדון. ראש מרכז המחקר באקטואריה וראש תכנית לימודי ה-M.A באקטואריה – אוניברסיטת חיפה. פיתח מודל “סנסומטריקס”, המאפשר ניתוח רב-מימדי באמצעות structural equations modeling, החושף קשרים בין משתנים נצפים למשתנים חבויים. בעשור האחרון שימש כיועץ בתעשיות היי-טק (סנסומטיקס, וריסק אנליטיקס) בעיבוד מתקדם של נתונים.


Michal Abend  Qualiative research manager

A leading qualitative researcher with over 20 years of exprience. Specializes in the field of the eldelery and teens, working with different types of clients, Israeli and international, in a variety of fields – Food, Communications, Fashion, Cosmetics, Hygenic, Transportation, Medical, etc. Holds an M.A degree in social-industrial psycholigy (Bar Ilan University) and M.A in Health system administration (Specialization in Gerontology (Ramat gan college).


Michal Shapira  Qualitative research manager

A leading qualitative researcher with over 20 years of exprience. Owns a vast exprience in guiding groups and working with different types of clients, Israeli and international, in a variety of fields – Food, Communications, Fashion, Cosmetics, Hygenic, Transportation, Medical, etc. Holds an M.A degree in clinic social-work (Columbia unviersity) and M.A in Gender studies (Tel-Aviv university).


Ihab Kadah  Arab department managerהערבית

M.A in Psychology (Northeastern university). Studies the Arab population, holds a vast experience in the entrepreneur world and project mangement in social and business. Resident of Manda village, research assistant in IDC Herzeliya and active among Arab student associations in Israel.



מיכל אבנד  מנהלת מחקר איכותני

מבכירות המחקר בישראל ובעלת מעל 20 שנות ניסיון במחקר איכותני. מובילה בתחום המבוגרים (כולל הגיל השלישי) והנוער ובעבודה עם מגוון לקוחות ישראליים ובין-לאומיים בתחומים שונים – מזון, תקשורת, אופנה, קוסמטיקה, טואלטיקה, תחבורה, רפואה ועוד. בעלת M.A בפסיכולוגיה חברתית-תעשייתית מאוניברסיטת בר- אילן ו- M.A במנהל מערכות בריאות, והתמחות בגרונטולוגיה, מכללת ישראל בר”ג.


מיכל שפירא  מנהלת מחקר איכותני

מבכירות המחקר בישראל ובעלת מעל 20 שנות ניסיון במחקר איכותני. ניסיון רב בהנחיית קבוצות ובעבודה עם מגוון לקוחות ישראליים ובין-לאומיים בתחומים שונים מזון, תקשורת, אופנה, קוסמטיקה, טואלטיקה, תחבורה, רפואה ועוד. בעלת M.A בעבודה סוציאלית קלינית מאוניברסיטת קולומביה בניויורק ו- M.A בלימודי מגדר מאוניברסיטת תל אביב.

Business partners

www.ipanel.co.il
The biggest panel in ISrael, with over 100K members, providing access to a variety of populations through different types of cllection methods for conducting market research and opinion polls.

www.scout.co.il
Professional and smart web based data collection system, allowing to conduct online (WAPI), face to face (CAPI) and phone interviews (CATI). Scout offers a professional and automated sampling tool and doesn’t require any knowledge or training in writing any code. Currently provides services to 30% of Israeli market research institutes.

www.getwizer.com
Wizer is a consumer research solution that leverages A.I. and smart data to help enterprise brands grow & compete.

How can we help?


Name (*)

Subject (*)

How may we help you?

All rights reserved to Midgam Research & Consulting LTD - 2018 ©